Conditiebooster

Vandaag ga ik een van mijn favoriete sporten van dit moment met jullie delen: kickboksen. Ik ben een paar weken geleden begonnen met een cursus kickboksen. Ik wilde dit eigenlijk een paar jaar geleden al proberen, maar er zitten redelijk zware workouts aan vast, die ik destijds liever uit de weg liep. Maar nu ben ik er uiteindelijk toch maar mee begonnen en het bevalt me goed. De spierpijn na de trainingen zijn moeilijk te verdragen, maar ik houdt het nu maar liefst 3 weken vol.

Mijn kickboks training is in Wageningen, in een sporthal waar ze allerlei soorten sporten en groepslessen aanbieden (en waar ik ook mijn yoga doe). Bij de eerste training waren er veel enthousiastelingen en bij de tweede training werd al snel duidelijk welke mensen de power van het kickboksen niet aan konden. Ik moet toegeven, ik heb er zelf ook moeite mee om naar mijn trainingen te gaan omdat ik een verschrikkelijk lui persoon ben. Het feit dat ik er 20 minuten over doe om naar het universiteitsterrein te fietsen en daarna nog een warming-up moet doen (ja, inclusief push-ups), maakt me aan het huilen. Maar als ik er eenmaal ben en een halve liter water achterover heb geslagen ben ik klaar om met mijn training te beginnen.

Mijn trainingen beginnen meestal dus met een warming-up, erg belangrijk zodat je niet zo veel last krijgt van spierpijn de dagen er na. Bij sporten zoals kickboksen is dit heel belangrijk, omdat je bijna al je spieren in je lichaam gebruikt. Doe je deze warming-up dus niet goed mee, dan kan ik je garanderen dat je de volgende dag niet meer kunt lopen. De afgelopen trainingen zijn we vooral bezig geweest met allerlei technieken, zodat je niet per ongeluk iemands gezicht een andere vorm slaat. De belangrijkste regels in het kickboksen mochten hierbij ook niet ontbreken. De komende weken gaan we al deze technieken toepassen en zal het er allemaal wel wat harder aan toe gaan.

De reden dat ik ben gaan kickboksen is omdat mijn conditie echt heel erg slecht is. Met alle conditietraining die je doet bij het kickboksen hoop ik dat deze dus wat beter gaat worden. Ik merk dat ik na 3 trainingen al beter in mijn vel zit en me zelfverzekerder voel (want kickboksen is natuurlijk super stoer). Ik voel me gemotiveerd om er nu mee door te gaan, omdat ik nu zie wat ik er mee bereik. Een van de grootste pre’s van deze sport is natuurlijk dat je er een fantastisch lichaam van krijgt.

Ik wil dus iedereen die een spannende sport wil gaan beoefenen aanraden om je voor kickboksen in te schrijven. Het is niet alleen goed voor je conditie, maar geeft ook een boost aan je zelfvertrouwen.

xoxo Stella

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s