How to get a flat belly (1)

It’s not about how hard you workout it’s about what you put in your mouth.

Dames als we maar genoeg uurtjes in de sportschool doorbrengen en zoveel mogelijk calorietjes verbranden op onze cardio apparaten, zo bereiken we het snelst de perfecte platte buik. Toch??

Dames we are so wrong!!! Het gaat allemaal om wat we eten. Voeding is zo belangrijk voor het afvallen, voor strak trainen en voor het behouden van een fit lichaam. Natuurlijk is het noodzakelijk om voldoende beweging te hebben maar dit is alleen maar een hulpmiddel om je proces te versnellen. Train wat je wil, ren hoelang je wil, maar zolang je niet in de gaten hebt wat je qua voeding binnen neemt zal je weinig succes boeken. Het zal je inderdaad helpen om meer vet te verbranden maar zodra je stopt met intensief trainen en geen idee hebt wat je nou binnen krijgt, zal je gegarandeerd meer kilo’s erbij krijgen dan eerst. Geloof me ik spreek uit ervaring, ik heb dit zelf meegemaakt en het is echt geen prettig gevoel wanneer dit gebeurt. Het is zo demotiverend, op een gegeven moment gaat het je niks meer schelen en ga je niet meer willen sporten en gezond eten.

Maar wat moeten we nou doen? Ons zelf uithongeren? NEE! a.u.b dit is niet de oplossing, je zelf uithongeren gaat je nergens brengen. Ik ga jullie vandaag een lijstje geven met alle eten die aan ons eetpatroon gevoegd kan worden.

Eten waar de komende tijd van gaan houden….

  • Eieren.

Eieren zijn gezond. Van eieren word je niet dik. Een gemiddeld gekookt ei bevat maar 75 kcal. Eieren zijn rijk aan alle essentiële aminozuren. Bovendien zijn ze een bron van biologische, hoogwaardige eiwitten. Tot slot bevatten eieren nuttige stoffen als ijzer, choline, foliumzuur en de vitamines B2, B12, E en D.

  • Griekse yoghurt

Griekse yoghurt beschikt over veel eiwit, eiwitten zijn dus ook super gezond voor je lichaam. Eiwit is ten eerste goed voor het in stand houden van het spierweefsel. Dit helpt weer bij het herstellen van onze spieren na een intensieve training (zorgt voor minder spierpijn). Ten tweede heeft eiwit een verzadigde werking, het vult meer dan vet en koolhydraten en al helemaal meer dan suikers. Het is daarom verstandig om in een eetbui de koekjes en het snoep te laten staan en juist eiwit te consumeren.

  • Zalm

Zalm is rijk aan omega 3 vetzuren. Eet je 100 á 150 gram zalm, dan heb je al ruim 70 procent van de aanbevolen wekelijkse hoeveelheid te pakken. En daarvoor hoef je niet persé de verse variant te eten; ook in diepvrieszalm, zalm uit blik en gerookte zalm zit volop omega 3. Let wel een beetje op met het eten van gerookte zalm, want daar zit vaak vrij veel zout in. Het gemiddelde vetgehalte van 100 gram zalm kan wel meer dan 10 procent zijn. Daarvan bestaat ruim 70% uit onverzadigd vet en bevat zalm 1,5 tot 4 gram omega 3 vetten per 100 gram.

  • Bonen

Bonen zijn een rijke voedingsbron. Ze zijn een goede aanvulling bij een gezond dieet. Hierdoor wordt het gemakkelijker om gewicht te verliezen, omdat u gezonder bent. Bonen hebben veel oplosbare vezel en proteïne  waardoor ze voedsel zijn dat langer in het lichaam blijft, waardoor u langer verzadigd voelt. Ook bevatten ze een grote hoeveelheid oplosbare vezels, waardoor ze zorgen voor een goede spijsvertering. Bonen helpen ook om de suikerspiegel op niveau te houden en daardoor zorgen dat u minder behoefte heeft aan zoete tussendoortjes.

  • Spinazie

Spinazie is heel erg goed om gewicht kwijt te raken. Dit komt namelijk door de vele vitamines en vezels die erin zitten. Ook zit er ijzer in, wat je ook nodig hebt voor een gezonde levensstijl. Spinazie kan een superfood of powerfood worden genoemd en kent dus enorm veel positieve eigenschappen. Spinazie heeft amper calorieën, maar geeft je wel een verzadigd gevoel, waardoor je minder zin hebt in ongezonde snacks.

  • Broccoli

Broccoli wordt beschouwd als de gezondste van alle groenten. Broccoli bevat onder meer de vitaminen A, B, C, E en K. Bovendien bevat het calcium, magnesium, zink, ijzer en koper. Maar de belangrijkste troef van deze groente is waarschijnlijk de aanwezigheid van sulfarofaan, een chemische stof die maagzweren en hartproblemen tegengaat.

  • zoete aardappelen

100 gram zoete aardappelen bevat 2,5 gram vezels. Van vezels heeft men per dag 30 tot 40 gram nodig. Vezels zijn goed voor de darmen. Ze bevorderen de stoelgang en voorkomen verschillende ziekten aan de dikke darmwand. Vezel levert nauwelijks calorieën, maar zorgt wel voor een verzadigd gevoel. Hierdoor eet je dus minder en is het makkelijker om op gewicht te blijven.

b74afbad3f3c0b0a3d2173391ac0c712

dit is een handig plaatje met veel meer gezonde producten.

xoxo Shang

Advertisements

One thought on “How to get a flat belly (1)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s